Diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży
Zajmuję się badaniem oraz diagnozowaniem dzieci i młodzieży pod kątem trudności w nauce i specyficznych trudności. W tym zakresie moje główne obszary działalności to:
- diagnoza integracji sensorycznej (SI),
- badania pod kątem specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dyskalkulia),
- diagnoza przyczyn trudności w nauce,
- diagnoza intelektu.
Podczas konsultacji i badań próbuję dotrzeć do przyczyn trudności w nauce: liczenia, czytania, pisania, pamięciowego opanowania zadanego materiału. Moim celem jest przede wszystkim wsparcie dziecka i znalezienie odpowiedniej drogi do pracy nad zmniejszeniem dysfunkcji, aby nie pojawił się wstyd i frustracja, które prowadzą do niechęci do podejmowania jakichkolwiek aktywności, związanych z uczeniem się.
Diagnozuję również zaburzenia integracji sensorycznej, które są obecnie coraz częściej spotykane u dzieci. Ich symptomami mogą być: problemy ze skupieniem uwagi, obniżona lub nadmierna wrażliwość na dotyk, niewspółmierna do okoliczności reakcja na bodźce, kłopoty z koordynacją ruchową i wykonywaniem czynności manualnych, rozdrażnienie, czy opóźniony rozwój mowy. Trafna diagnoza postawiona w odpowiednim czasie jest bardzo istotna, ponieważ stosowana obecnie nowoczesna terapia przynosi zdumiewające rezultaty.